Toidusektori tootearenduspäevad 2019

Toidusektori tootearenduspäevad 2019 sisu ja ülesehitus

2019. aastal sügisel viis Eesti Kaubandus-Tööstuskoda Toiduliidu tellimusel läbi toidusektorile suunatud tootearenduspäevad. Esimene neist oli kestvusega 6 akadeemilist tundi, teine kestvusega 7 akadeemilist tundi.
Tutvu õppekavaga SIIN.

Osalemine koolitusel oli tasuta, aga väga oluline oli registreerimine. Kõigil osalejatel on võimalik soovi korral endale saada osalemist kinnitav koolitustõend. Eesti Kaubandus-Tööstuskoja koolitusloa kohta täiendava lisainfo leiab siit.

NB! Osaleda said ettevõtted, kelle põhitegevusalaks on toidu tootmine või töötlemine (v.a kalatoodete tootmine)

Tootearenduspäevade läbiviimist toetas:

Esimene koolituspäev

Kolmapäev, 18. september 2019
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn)

Päevakava

9.30 Registreerimine ja hommikukohv
10.00 Tulevikutoit- trendid ning suundumused Eestis ja välismaal (3 akadeemilist tundi)
Kätrin Karu, Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Teadus- ja Arenduskeskuse ekspert (sisaldab praktilisi harjutusi osalejatele, kestvusega 1 akadeemiline tund)
12.15 Praktiline näide Eesti ettevõtte tootearendusest. Salvesti näide. (1 akadeemiline tund)
Triin Kõrgmaa, Salvesti tegevjuht 
13.00 Lõunapaus
13.45 Innovatsioon igapäevaseks - kuidas tuua uuenduslikkus töölauale? (1 akadeemiline tund)
Tiina-Katrina Kaber, Catalyst Eesti treener
Praktiline harjutus, mida viib läbi päeva moderaator (1 akadeemiline tund)
15.15 Koolituspäeva lõpp

Pärast koolituspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.

Koolituspäeva moderaator on Liisi Kirschenberg, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja eksporditeenuste koordinaator

Koolituspäeva pikkus: 6 akadeemilist tundi, millest kaks tundi on praktilisi harjutusi

Koolituspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:

  • Ülevaade tulevikutoidu trendidest Eestis ja välismaal
  • Salvesti tootearendusprotsess
  • Praktilised teadmised tootearenduse protsessi tööriistadest

Teine koolituspäev

Neljapäev, 28. november 2019
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn)

Päevakava

9.30 Registreerimine ja hommikukohv
10.00 Tootearendus ja storytelling (eesti keeles "lugude jutustamine") (4 akadeemilist tundi)
Steve Rawling, NewThinking.Tools direktor (toidusektori ettevõtete rahvusvahelistumine), (sisaldab praktilisi harjutusi osalejatele kestvusega 1 akadeemiline tund). Teemad, mida käsitletakse: Storytelling ja tootearendus – kuidas Euroopa toidutootjad on leidnud läbi lugude jutustamise uusi turgusid; näited ettevõtetest, kes on pidanud oma ekspordistrateegiat muutma, kuna on selgunud, et uue turu tarbijaid köitvad lood on teised; praktilised tööriistad, mida kasutada lugude jutustamise ja tootearenduse läbimõeldud seostamiseks.
13.00 Lõunapaus
13.45 Mida tähendab tulla esimesena turule uue tootega? Nordic Honey lugu (1 akadeemiline tund)
Kadri Rytkönen, Nordic Honey looja ja juhatuse liige
14.30 PowerAlgae tootearenduse lugu (1 akadeemiline tund)
Liina Joller, PowerAlgae eestvedaja
15.15 Praktiline harjutus (1 akadeemiline tund)
16.00 Koolituspäeva lõpp

Pärast koolituspäeva lõppu on osalejatel võimalus saada individuaalset nõustamist rahvusvahelise konsultandiga (maksimaalselt 45 minutit) saamaks tagasisidet nende enda tootearenduse ideedele/projektidele/protsessidele.

Koolituspäeva moderaator on Kaur Orgusaar, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja kommunikatsioonijuht.
Kaur töötab kaubanduskojas kommunikatsioonijuhina ning omab mitmekesist tausta personalivaldkonnas, turunduses ning ürituste korraldamises. Kaur on õppinud reklaami ning suhtekorraldust ja tegelenud kommunikatsiooniteemadega juba ligi 10 aastat. Täpsem info: https://www.linkedin.com/in/kaurorgusaar/

Koolituspäeva pikkus: 7 akadeemilist tundi, millest kaks tundi on praktilisi harjutusi

Koolituspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:

  • Storytelling seostamine tootearendusprotsessiga
  • Praktilised tööriistad eksporditurgudele sisenemisel
  •  Mida tähendab tulla esimesena turule uue tootega ja kuidas reageerib turg
  •  Tootearenduse protsess ettevõttes Nordic Honey ja PowerAlgae

Lektorite tutvustused

Kätrin Karu, Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduseskuse müügi- ja turundusjuht ning toiduteadlane

Kätrin on Toidu- ja Fermentatsioonitehnoloogia Arenduseskuse müügi- ja turundusjuht ning toiduteadlane, kellel käsil doktoritöö söödavate putukate kasutamisest inimtoidu komponendina. Hetkel kõige põnevamad teemad tema jaoks on üheltpoolt see, kuidas toita maailma ja katta inimeste valguvajadust, mis koos rahvastiku juurdekasvuga muutub järjest suuremaks probleemiks. Teisalt võlub teda ka jätkusuutlik toidutootmine ning toidujääkide kasutamine ning nende tekke vähendamine ja kõige selle kõrval siiski maitsemeeltele ootuspärase toidupakkumise tagamine.

Igapäevatöös on Kätrin kõige tihedamalt seotud TFTAKi tegemistega ning kahe suure valdkonnaga. Esimene neist on söödavad putukad ning nende kasutusvõimaluste uurimine. Teine teemadering on inimese soole mikrobioomi uuringud ning toidu kiudainete tarbimise ja tervise vahelised seosed.

Triin Kõrgmaa, Salvest AS tegevjuht

Triin alustas oma teekonda Eesti toiduainetööstuses 2008. aastal Valio Eesti turundus- ja tootearendusosakonnas, kust suundus 2012. aastal HKScan Estoniasse. Pärast neli aastat kestnud tööd Talleggi Baltikumi brändijuhi ja valmistoitude Baltikumi kategooriajuhina liitus ta 2016. aasta lõpus Salvesti meeskonnaga, praegu on ta tegevjuht.

Tiina-Katrina Kaber, Catalyst Eesti juht ja EnterTrainer

Tiina-Katrina Kaber on Catalyst Eesti juht ja EnterTrainer. Tiina-Katrina on omal nahal kogenud, kuivõrd palju on tänapäeva töötajatelt eri suundadest tulevaid nõudmisi ning ootusi. Catalyst Eesti juhina on tema igapäevatööks konverentside ergutamine kui meeskonnatööd arendavate mänguliste koolituste läbiviimine. Arenemine läbi meeleolukate kogemuste võtab kokku mõiste EnterTraining, mis juhib Tiina-Katrina ja kogu Catalyst Eesti tegevust.

Steve Rawling, storytelling koolitaja

Steve on ärilugudest kõnelemise ekspert, rahvusvaheline autor ja endine BBC TV ajakirjanik. Ta on oma karjääri jooksul jutustanud üle 20 000 loo ja nüüd saab ta aidata teil rääkida suurepäraseid lugusid teie töö kohta.

Kadri Rytkönen, Nordic Honey looja ja juhatuse liige

Kadri on Nordic Honey meebrändi looja ning juhatuse liige. Eelnevalt oli Kadri tegev hoopis energeetikasektoris, kus peale edukat karjääri nii Eestis kui välismaal, otsustas teha kannapöörde ja luua oma ettevõtte toidusektoris. Ta ütleb, et teda käivitas just teadmine, et Eesti meel on vaieldamatu kvaliteet ning soov seda tervele maailmale tutvustada.

Liina Joller, PowerAlgae eestvedaja

Liina on olnud aktiivne nii Tartu Ülikoolis teadlasena, kui ühiskondlikes rollides (näiteks JCI tegevuses). PowerAlgae on algatus, mis seob kokku teadustöö ning tulevikutoidulahendused.

0