
Uus raport: Eesti digitarbija ootab rohkem selgust ja mugavust
Viimaste aastate jooksul on digiteenuste kasutus Eestis märgatavalt kasvanud, kuid sellega koos on muutunud ka inimeste ootused. Värske Eurostati raport näitab, et Eesti tarbijad hindavad üha enam digilahenduste kiirust, kättesaadavust ja läbipaistvust – olgu tegemist internetipanga, e-kaubanduse või isegi ajaviideteenustega.
Üheks huvitavaks näitlikuks võib siinkohal tuua veebikasiino platvormid, mille populaarsus püsib stabiilselt kõrgel. Ehkki tegemist on reguleeritud meelelahutusvormiga, ei saa eirata tõsiasja, et paljud kasutajad valivad just selle teenuse, kuna see pakub kohest ligipääsu, lihtsat registreerimisprotsessi ja läbipaistvaid tingimusi. Veidi hiljem raportis tõdetakse, et suur osa Eesti inimesi väärtustab platvorme, kus tingimused on selged ja kasutajaliides intuitiivne – see kehtib nii e-poodide kui ka veebikasiino teenuste puhul.
Targem, mitte ainult kiirem valik
KPMG 2024. aasta tarbijauuringu kohaselt eelistab tänapäeva klient pigem arusaadavat kui tehniliselt keerukat lahendust. Lihtsus pole enam ainult lisaväärtus – see on nõue. Sama rõhutab ka Konkurentsiamet, kes toob esile, et teenusepakkuja ülesanne ei ole ainult nõuete täitmine, vaid ka info jagamine viisil, mis aitab tarbijal teha teadlik valik.
Platvormid, mis suudavad ühendada lihtsuse, kiiruse ja läbipaistvuse, saavutavad kõrgema kasutajalojaalsuse. See kehtib kõigi sektorite puhul – olgu tegemist toidutellimise, investeerimise või ajaviite teenustega.
Ettevõtte vastutus vs. kasutaja otsus
Reguleeritud teenused nagu veebikasiino näitavad hästi, kui oluline on infot esitada selgelt. Näiteks Kasiinoguru on keskendunud sellele, et koondada võrreldavat ja arusaadavat infot Eesti veebikasiinode kohta – eesmärgiga aidata kasutajatel teha valikuid, mis vastavad nende vajadustele ja riskitaluvusele.
Sellised platvormid ei lahenda küll kõiki probleeme, kuid aitavad luua turvalisemat digikeskkonda. Samuti on need heaks näiteks, kuidas sektor ise saab astuda sammu läbipaistvuse poole ilma eraldi regulatsioonita.
Tulevikusuund: targemad platvormid, nõudlikumad kliendid
Digitaalsete teenuste areng ei seisne enam ainult tehnoloogilises võimekuses – see sõltub järjest enam usaldusest. Kui varem võis turule tulla uudsusega, siis nüüd küsitakse esmalt: “Kas see on turvaline? Kas see on mulle arusaadav?”
Euroopas on järjest enam hakatud arutama ka digitaalse läbipaistvuse standardite kehtestamist, et aidata kasutajatel mõista, mida teenus tegelikult pakub. Eesti ettevõtjad võiksid siinkohal olla pigem suunanäitajad kui ootajad – eelis ei pruugi tulla seaduse muutumisest, vaid ennetavast kvaliteedist.
Mida saavad ettevõtjad juba praegu teha?
Kõige praktilisem samm on selge ja aus sõnakasutus teenuse tingimustes. Samuti tasub panustada kasutajakogemuse lihtsustamisse – kui info on leitav, keeleselge ja visuaalselt korras, vähenevad ka negatiivsed kontaktid klienditoega.
Teine oluline aspekt on kasutaja tagasiside tõsiselt võtmine. Uuringud näitavad, et tarbijad, kes tunnevad end kuulatud ja mõistetuna, on valmis sama teenust kasutama ka tulevikus. Siin võib abiks olla kasutajaliidese testimine, tarbijaküsitlused või koostöö sõltumatute võrdlusportaalidega.
Läbipaistvus pole kulu, vaid investeering
Eesti digitarbijast on saanud teadlikum ja nõudlikum. Teenused, mis suudavad sellele vastata selguse, kiiruse ja austusega, jäävad kestma. Lühiajaliselt võib see tähendada suuremaid pingutusi, kuid pikaajaliselt on tegu investeeringuga maine, lojaalsuse ja usalduse kasvatamisse.
Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!