- Veebileht
- Pood
- Sündmused
- Neuroturundus ja erinevad neurotüübid - mõjuta ostuotsuseid enne, kui need tekivad

Neuroturundus ja erinevad neurotüübid - mõjuta ostuotsuseid enne, kui need tekivad
Oled oodatud koolitusele, mis keskendub neuroturundusele ja erinevaid neurotüüpe arvestava turunduse temaatikale ehk kuidas tarbija otsuseid endale kasulikul viisil mõjutada? Tahad teada vastuseid küsimustele nagu „Mis paneb tarbijat just nii otsustama“, „Miks mu reklaamid üldse ei tundu toimivat“ või „Miks mu koduleht üldse päringuid ei too?“
TOIMUMISE AEG JA KOHT
29. oktoober kell 11:00 – 15:30 Eesti Kaubandus-Tööstuskoda (Toom-Kooli 17, Tallinn) ja Zoom
Vastuseid aitab leida neuroturundus, mis justkui ühendab teaduse killukese maagiaga! Kujuta ette, et sul on käepärast universaalne võti, mis avab iga luku ja annab ligipääsu igale majale kogu maailmas. Neuroturundus on natuke nagu see universaalne võti, aga ukse asemel avab ta turundajate ja müügiinimeste jaoks tarbijate alateadvuses toimuvate otsustusprotsesside tagamaad. Teades, kuidas värvid, sõnad, visuaalid, lõhnad jpm mõjutavad tarbijat, on võimalik neid strateegiliselt ära kasutada, suurendades seeläbi oma turundus- ja müügitegevuste tulemuslikkust.
Vast kõige tuntum näide on Pavlovi refleks – teadlane helistab kella ja annab koerale seejärel maiuspala. Teatud aja möödudes piisab vaid kella helistamisest, kui koeral juba suu jookseb vett, oodates harjumuspärast maitsvat maiuspala. Pavlovi teaduskatse tulemusi kasutatakse edukalt ära igapäevaselt tänagi, selle moekam nimetus on nüüdseks „lõhnaturundus“. Lõhnaturundus ümbritseb meid toidupoodides värskelt küpsetatud saiakestena ja isegi hotellides, kus võidakse miljoneid eurosid kulutada, töötamaks välja täpselt õige lõhn, mis külastajates tekitaks lõõgastunud ja koduse tunde.
Neuroturunduse koolituse esimeses pooles saad hea ülevaate praktilistest, levinuimatest mõjuritest ja meetoditest, millede abil tõsta oma turundus- ja müügitegevuste tõhusust. Muu hulgas, aga mitte ainult:
- Kui suur osa meie päevast möödub autopiloodil ja mil määral meie alateadvus mõjutab meie tarbimisotsuseid;
- Kuidas meile müüakse nii, et me ei saa ise ka aru, et müüakse. Kuidas meid mõjutavad sõnad, värvid, visuaalid, kollase sildi psühholoogia, hinna või numbrite kasutamine mõjurina;
- Konversioonimäära maksimeerimine kodulehtedel, maandumislehtedel ja e-poodides. Praktilised meetodid, mis tõesti toimivad ja millega saad kasvõi kohe peale koolitust oma kodulehe üle vaadata, seda kohendada ja asuda oma käivet tõstma;
- Korduvostude saladused. Kuidas ja millised lojaalsusprogrammid toimivad, mis paneb inimesi suurema tõenäosusega ostma, hirm ilma jääda, usalduselemendid;
- Emotsionaalselt laetud turundus- ja müügitekstid.
- Kasulikud töövahendid ja meetodid kodulehtedel kasutajate käitumise analüüsimiseks ning andmepõhiste optimeerimisotsuste teostamiseks;
Koolituse teises pooles räägime aga „uuest tarbijast“. Me turundame paljuski neurotüüpilisest* tarbijast lähtuvalt. Kuid tänaseks teame, et hinnanguliselt 15-25% maailma rahvastikust ei ole neurotüüpilised**.
Üks kõnekas fakt selle tõestuseks on LinkedIn platvormil väikese turundusprofessionaalide valimiga (184 inimest) läbi viidud küsimustik, mille eesmärk oli aru saada, kas turundusvaldkonna töötajate ja ATH*** vahel esineb seoseid.
- Üllatavalt lausa 38% valimi liikmetest avaldas vastates, et neil on juba ametlik ATH diagnoos.
- Ning uskumatul 77% vastajatel esines 4 või enam karakteristikut, mida peetakse väga levinud ATH sümptomiteks.****
Nii võib juhtuda, et kui Sinu sihtrühmaks on turundusvaldkonnas töötavad inimesed, siis tavapärased turundustegevused ja -sõnumid arvestatavat osa Sinu potentsiaalsest sihtrühmast ei kõneta!
Kuid isegi termin neuroeripära/neuroeriline on meil veel ühiskonnas võõras, rääkimata siis neid eripärasid kaasavast turundusest. Koolituse teine pool keskendubki sellele, milliseid neurotüüpe üldse esineb, mis neid iseloomustab ning mis on nende vajadused. Räägime neuroeripärasid arvestavatest kodulehtedest, sisuloomest, turunduskampaaniatest ja edukatest kaasustest.
*Neurotüüpiline - Määratlus: Isikud, kelle neuroloogiline areng ja funktsioneerimine on tüüpiline või keskmine. Omadused: Neil ei ole üldiselt neuroloogilisi arenguhäireid ning nende kognitiivne, sensoorne ja sotsiaalne käitumine vastab ühiskondlikele normidele.
** Statistika varieerub sõltuvalt allikast ning regioonist, mistõttu on ka koolituse infos välja toodud hinnanguline vahemik hetkel teadaoleva info ja erinevate uuringute põhjal.
*** Aktiivsus- ja tähelepanuhäire.
**** Tähtis on märkida, et sellised omadused ei tähenda tingimata, et inimesel on ATH.