- Veebileht
- Pood
- Sündmused
- Järelvaatamine
- JÄRELVAATAMINE: Veebiseminar: Ettevõtte müügi ja üleandmise teadlik planeerimine
JÄRELVAATAMINE: Veebiseminar: Ettevõtte müügi ja üleandmise teadlik planeerimine
Kas teadsid, et Euroopa Liidus kaotatakse ühes aastas rohkem väärtust kui kõik start-up`id suudavad raha oma kasvuks kaasata? Kõlab uskumatult? Ettevõtte läbimõeldud ning hästi juhitud üleandmise ja -võtmise protsess on olnud pigem heaks juhuseks ja erandiks kui normiks. Kuidas on kõike seda mõjutanud üleilmne pandeemia? Mis on müüdid, mis ettevõtete müügil ja üleandmisel on visad purunema ja mida saab omanik teadlikult ise omalt poolt ära teha? Millal on õige aeg ettevõtte üleandmiseks või müügiks? Tule TASUTA veebiseminarile ja saad kõigest lähemalt teada!
Veebiseminar toimub INBETS projekti raames. INBETS projekti eesmärgiks on kaardistada edukad äride ülevõtmise viisid Läänemere regioonis. Lisaks on projekti käigus sihiks luua süsteemne viis, kuidas ettevõtete ostu- ja müügisoovid saaksid ettevõtete vahel vahendatud. Selles on keskne roll ka eri riikide kaubanduskodadel.
JÄRELVAATAMINE
Seminar on järelvaadatav SIIT.
Ajakava:
00:00:00 – 00:04:57 Moderaatori sissejuhatus. Piret Potisepp
00:04:57 – 00:21:56 COVID-19 kui tugeva(te) ettevõtte arendamise käivitaja? Mõned sissevaated Eesti VKEdelt. Susanne Durst
00:21:56 – 00:52:54 Ettevõtte müügi ja üleandmisega seotud müüdid. Jelena Žovnikova
00:53:54 – 01:12:04 Ettevõtte kogemuslugu: Lahhentagge kogemus täiendavate investorite kaasamisel. Tarmo Virki
01:12:04 – 01:33:37 Kuidas tugev persoonibränd aitab kaasa ettevõtte edukale müügile? Olesija Saue
01:34:00 – 02:01:13 ARUTELU: Ettevõtte üleandmise ökosüsteem- kas ja kelle poole peaks huviline pöörduma? Urmas Isok, Illar Kaasik
TÖÖKEEL
eesti keel, Susanne Dursti ettekanne inglise keeles
Päevakava
10.00 | Tervitussõnad |
10.05 | COVID-19 kui tugeva(te) ettevõtte arendamise käivitaja? - Mõned sissevaated Eesti VKEdelt Susanne Durst, Taltech |
10.20 | Ettevõtte müügi ja üleandmisega seotud müüdid Jelena Žovnikova |
10.50 | Ettevõtte kogemuslugu: Lahhentagge kogemus täiendavate investorite kaasamisel Tarmo Virki |
11.10 | Kuidas tugev persoonibränd aitab kaasa ettevõtte edukale müügile? Olesija Saue, Goal Marketing OÜ |
11.30 | ARUTELU: Ettevõtte üleandmise ökosüsteem- kas ja kelle poole peaks huviline pöörduma? |
11.50 | Veebiseminari kokkuvõte |
ESINEJAD
Susanne Durst töötab Taltechi majandusteaduskonnas. Oma ettekandes annab ta ülevaate, kuidas Eesti väikesed ettevõtted on COVID-19-ga hakkama saanud. Tulemuste põhjal töötati välja QAM (Quick, Adapt and Mobilized) raamistik, mis visualiseerib väikefirmade tegevusi ja meetmeid ootamatute ja uut tüüpi kriisidega toimetulekuks. QAM-i raamistiku edasised kasutusvõimalused on juba ettevõtjate endi kätes.
Jelena Žovnikoval on ligi 20 aastat praktilist finants- ja ärinõustamise ning firmajuhtimise kogemust. Suurema osa sellest oli Jelena Grant Thornton Baltic grupi partner ja finants-/ärinõustamisprojektide juht. Grant Thornton Baltic on auditeerimise, raamatupidamise ja nõustamise valdkonna üks suuremaid tegijaid meie regioonis. Viimaste aastate jooksul nõustab Jelena enamasti alustavaid ettevõtteid ja idufirmasid. Ta on kahe ühisrahastusplatvormi (Fundwise ja Hooandja) tuumikmeeskondade liige. Lisaks ta koolitab ja mentordab ettevõtjaid MTÜ Loov Eesti, Eesti Kaubandus- ja Tööstuskoja, StartupEstonia, Prototron fondi, Startup Wise Guys kiirendi, Imaguru inkubaatori jt projektides nii Eestis kui välismaal.
Olesija Saue on Goal Marketing OÜ strateeg, koolitaja, AoEC poolt akrediteeritud Executive Coach ning esimese eestikeelse persoonibrändingu raamatu Bränd Nimega Sina üks autoritest. Ta on omandanud rahvusvahelise ärijuhtimise magistrikraadi EBSis. Viimase viie aasta jooksul on ta konsulteerinud ja koolitanud väga palju erinevaid Eesti ja rahvusvahelisi ettevõtteid, tegelenud tegevjuhtide persoonibrändinguga ning aidanud mitmesajal ettevõttel sotsiaalmeedia abil oma eesmärke saavutada.
Tarmo Virki on töötanud aastaid maailma suurimas uudisteagentuuris Reuters, juhtides nii Euroopa tehnoloogiauudiseid kui Soome ja Eesti kajastust.
Tarmo on 2013. aastast ettevõtja, luues alguses oma konsultatsiooniäri ja siis meediafirma, mis annab välja ajakirja CoFounder.
Joogitootja Lahhentagge OÜ sündis Saaremaal viie aasta eest Tarmo abikaasa juhtimisel. Sellele järgnenud aastate jooksul on perekonna loodud ettevõttesse kaasatud sõbrad, ingelinvestorid ja 2020. aastal ühisrahastuse kaudu 200 väikeinvestorit.
Urmas Isok asutas 1990. aastal ASi Ideal, mis tänaseks on formeerunud emaettevõtteks Ideal Baltic OÜ ja mille Baltikumis olevad tütarühingud tegelevad autorendi ja -liisinguga Avis ja Budget kaubamärkide all ning Ideal Auto Eestis autode müügi, kere- ja värvitööde, rehvitööde ja pesula teenustega. Kontsernis töötab ca 100 inimest ja 2020 käive oli 20m €. Urmas on Eesti Pereettevõtjate Liidu (EPEL) asutaja-president aastast 2014 ja ESEA juhatuse liige aastast 2018.
Illar Kaasik on Prudentias juhtivpartner ning ta oli üks Investment Agency (Prudentia eelkäija) asutajaid.
Ajavahemikul 2001-2020 on Illar olnud juhtivaks nõustajaks mitmete M&A tehingute juures. Mõned näited: kolmele eri äriühingule kuulunud 25 000 m2 suuruse ärikinnisvara portfelli müük, metalli ja masinaehitusega tegeleva ettevõtte Remeksi Keskus (tänane Axis Tech Estonia AS) enamusosaluse müük, Eesti suurima juurviljatootja Laheotsa Talu müük, plastpakendite tootja Polyform müük ning restruktureerimiskava koostamine Jõhvi Piimale ja ettevõtte müük hiljem strateegilisele investorile.
Illar Kaasik on olnud nõukogu liige mitmetes ettevõtetes, muuhulgas AS Eesti Põlevkivi, OÜ Rail Baltic Estonia ja AS Viimsi Vesi.
Üritus saab toimuma tänu INBETS projekti toetusele, mida rahastab Interreg Baltic Sea Region programm.