
Täiendkoolitus toidusektorile: Tõhus müük ja läbirääkimised
Kolmepäevane koolitus „Tõhus müük ja läbirääkimised“ on suunatud väike- ja keskmise suurusega toidusektori ettevõtetele, eesmärgiga suurendada nende võimekust välisturgudele sisenemisel, pakkudes praktilisi teadmisi ja tööriistu strateegilise turuvaliku, müügi- ja turundustegevuste ning sihtturgudele kohandatud tegutsemisviiside kujundamiseks. Koolitus keskendub rahvusvahelise müügivõimekuse arendamisele, käsitledes sihtturu analüüsi, sihtrühmade määratlemist, sobivate turule sisenemise strateegiate valikut (sh e-kaubandus ja koostöö kohalike partneritega), nõuete ja regulatsioonide järgimist ning kultuuriliste eripärade arvestamist. Samuti pööratakse tähelepanu turundusstrateegiate ja brändingu kohandamisele sihtturu kontekstis. Koolitusel osalejad saavad süsteemse arusaama turule sisenemise protsessist ning loob eeldused konkurentsivõimeliseks tegutsemiseks rahvusvahelistel turgudel.
TOIMUMISE AEG JA KOHT
1. koolituspäev: 2. oktoober 2025 Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Toom-Kooli 17, Tallinn
2. koolituspäev: 16. oktoober 2025 ZOOM
3. koolituspäev: 30. oktoober 2025 Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Toom-Kooli 17, Tallinn
(Kokku 24 akadeemilist tundi)
Fookusteemad
Turuanalüüs ja sihtturu valik;
sihtrühma mõistmine;
turule sisenemise strateegiad;
regulatsioonid ja nõuded, millega arvestada sihtturule sisenemisel;
turundusstrateegiad ja brändi kohandamine;
kultuuriliste erinevuste mõju äritegevusele;
müügiprognoosid ja hinnakujundus;
müügilepingud;
kliendisuhted;
kliendi segment ja kontaktkanalid;
rahvusvaheliste kontaktide leidmine ja kohtumiste ettevalmistus;
müügikõne ja presentatsioon;
läbirääkimiste tehnikad.
päevakava
2. oktoober 2025
9:00 Saabumine, tervituskohv ja võrgustamine 9.30 Turuanalüüs ja sihtturu valik:
- Turu suurus, potentsiaal, trendid
- Konkurents ja tööriistad selle kaardistamiseks
- Punktisüsteem ja prioriteetide seadmine
11.00 ENERGIAPAUS 11.15 Sihtrühma mõistmine ja kliendi kaardistamine:
- Buyer persona loomine
- Kliendi valupunktid ja oodatavad lahendused
- Kliendisegmendid ja kontaktkanalid
13.00 LÕUNAPAUS 13.45 Turule sisenemise strateegiad ja partnerlus:
- Otsene müük, e-kaubandus, edasimüüjad, muud rahvusvahelised kanalid
- Kohalikud partnerid ja koostöömudelid
- Erinevate koostöövormide levik eri sihtriikides
15.30 ENERGIAPAUS 15.45 Praktikum: sihtturu ja kliendi kaardistus
- Töölehed: turuanalüüs, sihtrühma profiil
- Reaalse turu ja kliendiprofiili arutelu gruppides (juhendaja tugi)
16.45 Koolituspäeva lõpp 16. oktoober 2025 (veebipäev) 9.00 Turundusstrateegiad ja bränding sihtturul:
- Kohandatud sõnumid ja brändikeel
- Veebilehe ja materjalide kohandamine: mis on vajalik, mis mitte?
- Kultuuriliste erinevustega arvestamine
- "Sina" kui ettevõtte nägu ja selle tähtsus välisturul
10.30 ENERGIAPAUS 10.45 Kliendisuhte loomine ja müügikontaktid:
- Kontaktide leidmine (LinkedIn, e-post, messid, jne.)
- Kliendi e-kiri ja müügisõnumid
- EYBA 100x kontaktimeetod
12.15 LÕUNA 13.00 Müügiprognoos ja hinnakujundus:
- EYBA B2V müügi-ja turundusratta kaardistamine tegevuste osas.
- Kulupõhine vs väärtuspõhine hinnastamine
- Tulu- ja kuluplaanid
- Prognooside ennustamine
14.30 ENERGIAPAUS 14.45 Praktikum: müügikiri ja kõne
- Osalejad loovad esmase kontakti sõnumi
- Töö paaris, tagasiside ja parendused
16.15 Koolituspäeva lõpp Kodune lisatöö: ette valmistada presentatsioon turule sisenemiseks
30. oktoober 2025 9.00 Saabumine, tervituskohv ja võrgustamine 9.30 Regulatsioonid, nõuded ja riskid sihtturul:
- Sertifikaadid, tollinõuded, kohalikud seadused
- Riskianalüüs ja dokumentatsioon
-Olulised kultuurilised erinevused sihtturgudel, mida silmas pidada
11.00 ENERGIAPAUS 11.15 Kohtumised, messid, läbirääkimiste tehnikad ja müügilepingud:
-Kohtumised kohapeal ja veebis, mida silmas pidada?
-Messidel osalemine (põgus ülevaade eeltööst, kohapeal viibimisest, kuludest ja järeltööst)
- Läbirääkimised ja nende tehnikad (eri kultuuride näited)
- Lepinguelemendid ja õigusalased aspektid
13.00 LÕUNAPAUS 13.45 Esitlused ja arutelud
- Osalejad tutvustavad turule sisenemise strateegia plaani (etteantud töölehed)
- Grupi tagasiside ja kokkuvõte
16.00 Sertifikaadid ja võrgustamine
- Kontaktide vahetus
- Võimalused EIS-i, KOJA ja EYBA täiendavates programmides osalemiseks
16.30 Koolituse lõpp
KASUTATAVAD TÖÖLEHED ja MATERJALIDEYBA sihtturu valiku hindamismudel
Buyer persona mall
Müügikiri ja sõnumite mallid
Kontaktide planeerimise ja CRM-i näidis
Regulatsioonide kontrollnimekiri
Koolitussarja tulemusena omandab osaleja praktilised teadmised ja tööriistad välisturule sisenemiseks ja müügivõimekuse kasvatamiseks. Ta õpib:
hindama sihtturu potentsiaali ja tegema teadlikke valikuid turuanalüüsi põhjal;
kaardistama sihtrühmi, looma kliendiprofiile ning mõistma nende vajadusi ja ootusi;
koostama sobiva turule sisenemise strateegia ja leidma sobivad partnerlusvormid;
kujundama sihtturule sobiva turundussõnumi;
looma ja haldama kliendisuhteid ning koostama müügikirju ja -sõnumeid;
koostama hinnastrateegiat ja müügiprognoose;
valmistuma läbirääkimisteks, kohtumisteks ja messidel osalemiseks;
tundma sihtturu regulatsioone, kultuurilisi eripärasid ja võimalikke riske;
esitlema oma turule tuleku plaani
Koolitus kombineerib teooria, praktika ja individuaalse töö.
Grupi suurus: eeldatavalt 20 osalejat.
Koolituse läbinutele väljastatakse sellekohane tõend.
Registreerimise tähtaeg: 26. september 2025.
Koolitus viiakse läbi „Põllumajanduslike teadmiste ja innovatsiooni süsteemi“ (AKIS) raames.